Support
I de flesta verksamheter finns en lokal struktur för support för både SAMSA IT-tjänst samt rutin och arbetssätt. På denna sidan finns kontaktuppgifter för support.
Kontakta i första hand din lokala support. Om din verksamhet inte har någon lokal support eller om problemet ej kan lösas lokalt, ta kontakt med Cerner support.
SAMSA IT-tjänst
Oracle support
samsa.oracle@helpdesk.easit.nu
Öppettider
- Helgfria vardagar kl. 08:00 – 19:00 för användarstöd, frågor om SAMSA och behörighetshantering.
- Helgfria vardagar 07:00 – 19:00 för stopp, akuta fel eller incidenter.
Rutiner och arbetssätt
Du hittar mer information om processerna samt rutindokument under menyvalet processer och rutiner.
Kontakta i första hand ansvariga för aktuell process i din verksamhet eller delregion. Frågor som inte kan redas ut lokalt eller delregionalt skickas till GITS operativ förvaltning.
Lokal support
Sjukhus
Sahlgrenska Universitetssjukhus
Närhälsan
Kommun
Lokal support i egen kommun
Privat vårdgivare
Lokal support hos egen privat vårdgivare. Om lokal support saknas kontakta Cerner Support.
Kommunikationstorget
(Sjunet) via IP-only för vårdgivare