Support

I de flesta verksamheter finns en lokal struktur för support för både SAMSA IT-tjänst samt rutin och arbetssätt. På denna sidan finns kontaktuppgifter för support.

Kontakta i första hand din lokala support. Om din verksamhet inte har någon lokal support eller om problemet ej kan lösas lokalt, ta kontakt med Cerner support.

SAMSA IT-tjänst

Oracle support

samsa.oracle@helpdesk.easit.nu

Öppettider

  • Helgfria vardagar kl. 08:00 – 19:00 för användarstöd, frågor om SAMSA och behörighetshantering.
  • Helgfria vardagar 07:00 – 19:00 för stopp, akuta fel eller incidenter.

Rutiner och arbetssätt

Du hittar mer information om processerna samt rutindokument under menyvalet processer och rutiner.

Processer och rutiner

Kontakta i första hand ansvariga för aktuell process i din verksamhet eller delregion. Frågor som inte kan redas ut lokalt eller delregionalt skickas till GITS operativ förvaltning.

info.samsa@vgregion.se 

 

Lokal support

Sjukhus

Sahlgrenska Universitetssjukhus

Kungälvs sjukhus

Skaraborgs sjukhus

Södra Älvsborgs sjukhus

Alingsås Lasarett

NU-sjukvården

Närhälsan

Närhälsan

Kommun

Lokal support i egen kommun

Privat vårdgivare

Lokal support hos egen privat vårdgivare. Om lokal support saknas kontakta Cerner Support.

Kommunikationstorget

(Sjunet) via IP-only för vårdgivare