Samordnad hälsa, vård och omsorg
Uppdraget Samordnad hälsa, vård och omsorg omfattar förvaltning och utveckling av SAMSA it-tjänst samt processerna för In- och utskrivning från sluten hälso- och sjukvård, Samordnad individuell plan (SIP) samt öppenvårdsprocess.
Uppdraget innefattar även att tillhandahålla utökad support, lösning för distansmöte i aktuella processer, framtagande av stöd och utbildningsmaterial samt statistik för verksamhetsuppföljning.
GITS leder och sammankallar Förvaltningsgrupp SAMSA som består av representanter från delregional vårdsamverkan samt länsövergripande arbetsgrupper utifrån specifika uppdrag.
Nyheter från SHVO
-
Förenklad hantering av roller i Sysadm från 17 november
Från och med måndag den 17 november blev det enklare att administrera användare i Sysadm – gamla och irrelevanta rollprofiler har döljts och vissa roller har fått nya tydligare namn.
-
Certifikatsproblem vid inloggning i systemadministration (SAMSA Sysadm)
För de som är systemadministratör av SAMSA och använder Sysadm uppträder ett fel i samband med att användarens dator är uppgraderad till en specifik version av Windows.
-
Lathunden för SAMSA Sysadm har uppdaterats
Lathunden för SAMSA Sysadm har uppdaterats och finns nu tillgänglig i en ny version. Den tidigare versionen var delvis inaktuell, och har därför setts över och förbättrats.